Workshop burgerschap met FlevoMeer Bibliotheek

24 september 2024

Dinsdagmiddag 8 oktober organiseren we samen met FlevoMeer bibliotheek een middag over burgerschap en de bibliotheek anno nu.
Hoewel burgerschap een belangrijke maatschappelijke opgave is, blijft vaak onduidelijk hoe dit concreet past binnen het werk van de bibliotheek.

Daarom hebben we Kiza Magendane uitgenodigd die ons deze middag bijstaat met inhoudelijke expertise. Kiza houdt zich als schrijver en adviseur vooral bezig met burgerschap, identiteit en internationale samenwerking. Hij heeft veel ervaring met burgerschap in de bibliotheeksector. Hier lees je meer over zijn onderzoek en zijn podcast ‘De Bieb en de Burger’.

Samen met de collega’s verkennen we de verschillende visies op burgerschap en bespreken we de mogelijke rol van de bibliotheek bij het bevorderen hiervan. Daarna richten we ons op de lessen en implicaties voor de praktijk. Hoe vertalen we deze inzichten naar concrete acties en wat betekent dit voor onze dagelijkse werkomgeving?

Het doel van deze bijeenkomst is om duidelijkheid te scheppen over het begrip burgerschap, draagvlak en ambitie te creëren binnen de organisatie en gezamenlijk te werken aan een gemeenschappelijke visie.

We verwachten een interactieve middag met collega’s uit heel Flevoland. Ook de collega’s van De Nieuwe Bibliotheek zijn welkom. Andere geïnteresseerden kunnen een bericht sturen naar info@bnfl.nl